پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 182405
تنها راه مقابله با تحريم‌ و تورم پايبندي به اقتصاد مقاومتي و توانمندي داخلي است
تاریخ انتشار : 1394/05/12 19:16:59
نمایش : 1302
کارشناس ارشد مسائل سياسي در چهارمحال و بختياري گفت: تنها راه براي حل مشکلات امروز کشور و تورم برداشته شدن تحريم‌ها نيست بلکه بايد بين امکانات داخلي کشور آشتي برقرار شود و اين نيازمند حضور تيم‌هاي اقتصادي قوي و توانمند است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار قدرت‌الله حمزه کارشناس مسائل سياسي در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار جهانبين نيوز با اشاره به سخنراني ديروز رئيس جمهور اظهار کرد: با برداشته شدن تحريم‌ها هيچ مشکلي حل نخواهد شد و تا زماني کشور خود به سمت حل مشکلات نرود حل اين مشکلات امکان‌پذير نخواهد بود.

وي با بيان اينکه دولت بايد برنامه داشته باشد تا بتواند مشکلات را حل نمايد ادامه داد: بايد از فرصت‌ها به نحو احسنت استفاده کنيم و مراقبت‌هاي لازم در اين زمينه را انجام دهيم.

اين کارشناس مسائل سياسي با اشاره به اينکه دشمن هميشه دشمن است و از ديرباز قابل اعتماد نبوده و نخواهد بود تاکيد کرد: مشکل آمريکا با ايران تنها بر سر موضوعات هسته‌اي نيست و آمريکا به دنبال تغيير نظام جمهوري اسلامي ايران بوده و مشکلات ايران و آمريکا مشکلات مبنايي است که بايد همواره اين نکته را مد نظر قرار دهيم.

حمزه خاطر نشان کرد: برداشته شدن تحريم‌ها تنها به شرطي براي ايران مايه خير و برکت است که برنامه دقيقي به کار گرفته شود و با مديريت درست کشور راهنمايي و هدايت شود اما در غير اين صورت شرايط بعد از تحريم هيچ تغييري با شرايط قبل از تحريم نخواهد داشت.

وي بر داشته شدن تحريم‌ها را در راستاي توافقات دانست و افزود: گام  نخست در برداشته شدن تحريم‌ها مرحله نوشتاري بوده است و مراحل ديگري هم در ادامه وجود خواهد داشت و از اين رو توافق به صورت گام به گام صورت مي‌پذيرد.

اين کارشناس مسائل سياسي تاکيد کرد: براي اثبات صداقت طرف غربي بايد صبر کنيم زيرا هنوز صداقت آن‌ها براي ما اثبات نشده و اگر مشکل کشور با مذاکره حل شود مسائل يمن، سوريه و... هم مي‌تواند با مذاکره حل گردد و اثبات اين موضوع تنها با صبر امکان‌پذير است.

حمزه با اشاره به بازديدها در جريان توافق و حفظ قدرت نظامي و فاش نشدن اسرار نظامي کشور خاطر نشان کرد: خوشبختانه اسرار نظامي کشور، تحت نظارت دولت نيست و فرماندهي کل قوا سيستم نظامي را بگونه‌اي برنامه‌ريزي کرده که به راحتي قابل دسترسي نيست.

وي با بيان اينکه مقام معظم رهبري با تدبير و آگاهي خود از امنيت کشور حمايت کرده و خواهد کرد افزود: در هر جايي که امکان ايجاد مشکل براي امنيت کشور وجود داشته باشد رهبر زير بار نخواهد رفت و از اين بابت نبايد نگراني وجود داشته باشد.

حمزه با اشاره به تجربياتي که در سال‌هاي اخير از کشورهاي ليبي، سوريه و ... بدست آمده است گفت: آمريکا تحت هيچ شرايطي قابل اعتماد نيست و اثبات صداقت آن‌ها در توافقات نيازمند زمان است و در خصوص بازديدهاي نظامي مقام معظم رهبري تحت هيچ شرايطي اجازه نمي‌دهد امنيت کشور بازيچه قرار گيرد و در صورت وقوع اين امر خود وارد عمل خواهد شد.

اين کارشناس مسائل سياسي توجه به فرمايشات رهبر، پيگيري اقتصاد مقاومتي، توجه به نيروي انساني داخلي و توجه به منابع داخلي کشور را تنها راه براي خروج از بحران‌هاي اقتصادي بيان و خاطر نشان کرد: تنها راه براي حل مشکلات امروز کشور و تورم برداشته شدن تحريم‌ها نيست بلکه بايد بين امکانات داخلي کشور آشتي برقرار شود و اين نيازمند حضور تيم‌هاي اقتصادي قوي و توانمند است.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html